tiistai 28. helmikuuta 2012

15.

Sori tai ihan miten vaan, en oo hetkeen ehtiny kirjotteleen kun toi työssäoppiminen on vieny kaikki mehut..

Mun mielestä jossain on pikkusen vikaa, jos esim. meidän koulun sosiaali- ja terveysalaa opiskelevat saa kolmosen (arvosteluasteikko 1-3) sillä että ne pitää jonkun vartin mittasen laululeikkihetken lasten kanssa. That's it, ei sen suurempaa kiirettä ja paniikkia, kunhan lauleskelet ilosesti..

Ite oon ravintola-alalla ja tänään oli (keittiö)näyttö, tein lounaalle kanaa, riisiä, kastikketta, keittoo, makaronilaatikkoo, mansikkarahkaa, salaattia jne. monta pakillista että riittää kaikille (n.50-80 ihmiselle).. Kaikkee riitti, kaikki oli ajoissa valmista, maistu hyvälle... Lisäks siivosin koko keittiön, tiskasin, vein astioita paikoilleen yms. Sitten näytön jälkeen kysyin siltä mun ohjaajalta että pääsinkö läpi ja se sanoo ETTEI OO VARMA?! Siis mitä vittua ihan oikeesti?

Oon opiskellu tota alaa syksystä asti, siten että keittiöjaksoja on ollu 2 ja lukiojaksoja 1 joten kokemusta ei hirveesti oo, sitten oon ton työssäoppimisen aikana omasta mielestäni ja muidenkin työkavereiden mielestä ihan hulluna kehittyny alkuun nähden ja tässä kiitos? Syy on kuulemma se ettei mun ohjaaja ymmärrä sen ohjaavan OPETTAJAN arviointikriteerejä ja luulee että 2 jaksoo keittiössä olleena pitäis olla jo joku vitun master chef... Ois varmaa teistäki helvetin siistiä tehdä 8 tuntii päivässä töitä ja aktiivisesti, ajallaan, hyvin, tavotteiden mukasesti yms. ja sitte saat tietää että ihan turhaan...

Sitten niistä mun "puutteista" (pervot...) ei kukaan oo mulle viittiny huomauttaa vaan kaikki on kehunu ihan ilosesti ja just jos jotain valittamista on ollu nii oon siitä ottanu opikseni... Mutta kuulemma mulla ei oo oikeeta "silmää" keittiössä ja tuli vaa sellane olo että jos siellä on 2 muutakin työntekijää niin miks mun pitäis tehdä samaan aikaan kaikki? Ja kun valitti siitä että keskityn yhteen asiaan kerralla nii enpä mä sille mitää voi jos loppupäivästä ei oikein oo muuta tekemistä kun venailla sitä tiskikonetta että se pyörii sen 3min ja saan tiskit pihalle..

Muuten on ollu kyllä ihan älyttömän kivaa ja tosi hyvä työporukka mutta vituttaa mielettömästi toi toiminta koulun puolesta kun infotaan päin vittua ja siitä syytetää oppilaita ja sitten tollanen kunnon keskitysleirimeininki... Kai pitää sit ruveta spurguks katuojaan kun ei musta oikein mihinkään näköjään ole...

Ojassa nähtäillään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti